Vyer från stugan

Om mig

Mitt foto
Ja vem är jag? En kvinna på 50+ som tillbringar min mesta tid i hemmet med mina hundar o katter. Gift och har två underbara flickor :) Älskar gamla saker,loppis och auktionsfynd som alla hamnar på vår högt uppskattade sommarstuga :)


Tänka sig, nu var det morgon igen, tycker inte jag har mer än hunnit somna :))

I går kväll hade jag besök av våran kotte:)) Första gången som jag såg honom i år. Jag har faktiskt ingen aning när han kommer sig upp ur lövhögen på våren, får nog läsa på lite grann om igelkottar. Han fick sig i alla fall ett litet gourmet fat med lite äpplen och päronbitar :))


Är han inte söt så säg....det lilla livet :))

Man kan inte anklaga honom för fint bordskick, han smaskar och smackar ljudligt när han äter. Rädd är han inte för någonting, katterna och hundarna tassar runt honom som om han skulle vara något jättefarligt, dom provar inte ens gå fram till honom. Men det är väl tur det, vet inte hur aggressiv en sådan här liten krabat kan bli.

I dag måste jag ta mig och handla. Jag har inte varit på affärn sedan måndag förra veckan, alltså på en hel vecka. Inte konstigt att det håller på att tryta i både kyl och skafferi. Jennys frukost ligger i farosonen, ingen mjölk har jag, så gröten kan vi nog glömma. Det får bli rostat bröd och te i dag :)) Och naturligtvis ett kokt ägg.



I går kväll blev jag såå sugen på en skål med blandad frukt. Men se kotten fick det sista av frukten så det kunde jag glömma, en kiwi var det enda jag hade. Men ni vet när det suger så där riktigt efter någonting räcker det inte med en liten kiwi.




Suget har fortfarande inte gått över, så när jag far och handlar blir det att köpa frukt så jag kan göra mig en riktit stor skål, med gott och blandat.

 Nu ska ni alla ha en riktigt bra dag där ute.



Nalle puh citat:

Om en person du pratar med inte tycks lyssna, var tålmodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat :))


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar