Vyer från stugan

Om mig

Mitt foto
Ja vem är jag? En kvinna på 50+ som tillbringar min mesta tid i hemmet med mina hundar o katter. Gift och har två underbara flickor :) Älskar gamla saker,loppis och auktionsfynd som alla hamnar på vår högt uppskattade sommarstuga :)

♥ Snart påsk :))




Nu är det snart påsk :)) Blir minsann inte mycket pyntade här inte. Jag har aldrig varit så mycket för att plocka fram en massa saker just till påsk.

Påskgardiner skulle jag aldrig ens drömma om att hänga upp...så kort som detta firande är. Det är naturligtvis fint......men jag är alldeles för lat för det :))

Sen står jag själv för häxeriet! Så om ni hör någonting som pluppar och knorrar där uppe i skyn är det bara jag som är ute och provkör kvasten.

Har gjort en liten, liten påsk uppsättning med blommor :)



Sen fick jag av Elin för ett tag sedan en uppsättning med grönt och naturtrogna ägg :) Riktigt söt :))




Av Jenny fick jag första påsken vi var på stugan en kreation som hon hade gjort med fjädrar och ägg i en korg. Därför har jag köpt några lökar som ska placeras däri :) Lyckas säkert inte få den lika fin som hon hade gjort den, men värt ett försök ändå :))



Sen kommer det fram ägg i alla valörer på påskbordet. Aldrig är det väl så roligt med ägg och ägg koppar som till påsk.


Dessa äggkoppar med blommor i är så fint. Det här är en sommarbild, när man bjuder älsklingen på frukost på säng "Kanske"!! Men nu till påsk kan man stoppa i liljor eller andra småblommor.
Är verkligen fint att sätta på påskbordet :))


Så ljuvligt, blommorna placerade i äggskal :)

Sen är påskgodis ett måste, hur mycket som hellst i söta små burkar.
Det är en tid när man har godis frossa :))



Nu har man suttit och vilat en stund. Dags att återgå till arbete med förberedelserna inför denna högtid. Laxen är gravad, sillen är inlagd.....nu blir det köttbullarna.

Chokladbollar ska jag också göra. Hatar när fingrarna blir så där kladdiga, men ack så goda dom är :)

Avslutar med en bild av ett tulpanfång som jag fick av Jensan i går. Tänk att jag aldrig blir less dessa blommor....nääää aldrig :))




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar