Vyer från stugan

Om mig

Mitt foto
Ja vem är jag? En kvinna på 50+ som tillbringar min mesta tid i hemmet med mina hundar o katter. Gift och har två underbara flickor :) Älskar gamla saker,loppis och auktionsfynd som alla hamnar på vår högt uppskattade sommarstuga :)

Hälsokost....

För flera år sedan åt jag detta hälsokostpreparat och mådde jätte bra på det. Hälsokostbutikerna här slutade använda det och sa att det hade slutat tillverkas, att den nog skulle recept beläggas. Har faktiskt frågat efter den en gång för några år sedan när jag var hos en läkare men han visste då inte alls vad det var och det fanns inte i deras medecin listor.

I dag vara jag ute på nätet och fick se en artickel om att många som hade fibromyalgi hade ätit just detta preparat och tyckte att dom blev bättre. Själv åt jag den för imunförsvaret och jag har väl aldrig varit så frisk och fri från förkylningar som när jag åt denna kapsel.

När jag läste det här började jag söka efter detta tillskott, för om det skrivs om det än så måste det ju finnas någonstans tänkte jag, och vips, se där fanns den :)))
Nu har jag gjort en beställning och hoppas att den kommer snart.

Jag är annars väldigt skeptisk till hälsokostpreparat, har alltid haft den inställningen att man ska inte proppa i sej en massa tabletter om man bara äter och rör sig normalt. Om det sen är inbillning eller om den verkligen hjälper......ja det vet man aldrig. Det blir i alla fall spännande se om jag får något bättre imunförsvar denna gång :))

Steroler och steroliner, som är vanliga i frukt och grönsaker, är viktiga för immunförsvarets funktion. Dessa växtbeståndsdelar har en stärkande effekt på immunförsvaret, förstärker aktiviteten hos naturliga mördarceller och T-hjälpceller och dämpar samtidigt överaktiv respons från antikroppar.

Personer med symtom som astma och allergier, samt flera andra symtom relaterade till immunförsvaret, visar ofta en obalans hos T-hjälpcellernas respons med en för hög nivå av TH2-aktivitet och lägre aktivitet hos TH1. Blandningen av växtsteroler och steroliner i Moducare® har visat sig vara en immunadotogen som bidrar till en normal och balanserad TH1-TH2-respons.

En burk med 90 kapslar kostar i alla fall runt 500 kronor och det är väldans, väldans billigt om man känner sig bättre med ett intag av denna kapsel.

Inbillning eller inte :))


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar