Vyer från stugan

Om mig

Mitt foto
Ja vem är jag? En kvinna på 50+ som tillbringar min mesta tid i hemmet med mina hundar o katter. Gift och har två underbara flickor :) Älskar gamla saker,loppis och auktionsfynd som alla hamnar på vår högt uppskattade sommarstuga :)

Brrrrr...



I morse var jag så trött, hade nog kunnat sova till kl 12.00, som i ungdomens dagar. Kändes i luften att det var en kallare dag. Jag tycker inte om när det är varmt i sovrummet. Elementet är avskruvat och ventilen är öppen, hur kallt det än är ute.

I går kväll var det 27 grader varmt här inne efter bakande och matlagning. Visste att man skulle få upp värmen ännu mer när man satt i soffan och spelade handboll, så jag skröv av alla element i huset. Tror ni jag kom ihåg att sätta på dom innan jag gick och la mig.....Nä inte det.

Temperaturen i sovrummet var ca 15 grader skulle jag tro, det tycker jag om men vanligtvis är det 23 grader när man kommer in och då tycker man det är varmt och skönt.

Men så i morse....



Står där en isbjörn och önskar mig god morgon....

Inte riktigt nu, men ni vet när storfiskarn talar om.....
Det var riktigt kallt. Blev att skynda sig att ta på den tjockaste, varmaste tröjan jag har, skruva på elementen och tända några värmeljus, vips så var värmen där igen.

Jag ska ta städdag i dag, brukar vara torsdagar men nu tar jag det en dag tidigare så är det bortgjort. Det är ju inte så j-la roligt att städa precis. Nu var jag där igen, har lovat mig själv att inte använda j-la ord.... Varför, ja varför egentligen.

Min sanna tro är att om än jag säger j-la ord så kommer jag lika mycket till himlen ändå, lika mycket som dom som kallar sig för religiösa och låtsas vara så skenheliga.
Det finns många religiösa som är gudomliga människor, men det finns även religiösa skenheliga idioter som tror sig vara så mycket bättre än oss vanliga människor, bara för att dom springer i kyran och på bönemöten och gömmer sig bakom sin religion för att i grund och botten kunna se ner på oss syndare.

Nä j-äla så patetiska människor.

Jag ska ta ett exempel, en av mina flickor umgicks med en flicka i samma ålder. Dom var ofta tillsammans men visst fanns där skillnad, vi är ju som vi är och den andra flickan kom från ett "troende hem"

Det konstiga var att när det troende hemmet fick främmande fick min lilla tös gå hem för hon var ju inte fin nog att umgås med religions sositeten.

Var fn finns det där ödmjuka som alla religiösa låtsas köra, var finns, vi äro alla lika under guds himmel, vänd andra kinden till, skitsnack!!!! Inte för dom i alla fall!!!

Om jag nu kommer till helvetet för det här, må så vara.
Jag behöver då inte spela ett falskt spel.

Se där nu skenade allt iväg. Det började med ett kallt sovrum till religion.
Hmmmm, vilken sida vaknade jag egentligen på????






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar