Vyer från stugan

Om mig

Mitt foto
Ja vem är jag? En kvinna på 50+ som tillbringar min mesta tid i hemmet med mina hundar o katter. Gift och har två underbara flickor :) Älskar gamla saker,loppis och auktionsfynd som alla hamnar på vår högt uppskattade sommarstuga :)

Ut i snö yran.....

I morse åkte vi iväg till Luleå på en liten shopping runda. Det hade varit trevligt om bilarna hade varit så här färggranna kanske man hade sett dom bättre i den enorma snövägg som man körde i.
Snacka om att det snöande, man såg ingenting. Som tur var slapp jag sitta vid ratten.
Men det gick sakta, med en hastighet av 60-70.

Butiken Handplockat var först på listan men tyvärr hade dom inte fått in så mycket nya saker än. Ja, ja, man får åka dit senare när leveranserna har börjat strömma in.

Man tycker att det skulle vara lite folk ute i dag när det var sånt hiskligt väder, men inte det.
Det var jättemycket folk, när vi skulle äta höll vi inte att hitta något ledigt bord.
Sen promenerade vi runt på lite olika affärer. Det slutade snöa så småningom och det var väldigt skönt med tanke på hemresan.

Blev inte så många inköp. Hittade ett par byxor och en tröja. Ett litet hundtäcke till Alice, som både Oskar och Fideli verkade tycka om bättre. Sen blev det bara några småsaker som disktrasor och tråkiga saker som man inte ens orkar skriva om.

Joo men jag köpte mig en snutte filt, älskar mjuka sköna filtar som är som mjukis djur, ja jag älskar mjukis djur med men jag håller på att vara lite för gammal för dom så det får bli mjuka filtar istället :))

Resan hem blev betydligt behagligare, ingen snö, men det var väldigt halt. En lastbil hade åkt av ordentligt. Nu ska jag börja med maten. Vi ska ha främmande i kväll, så här blir det ingen ro och ingen vila, måste börja nu om jag ska hinna.

Hoppas ni får en trevlig lördags kväll där ute :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar