Vyer från stugan

Om mig

Mitt foto
Ja vem är jag? En kvinna på 50+ som tillbringar min mesta tid i hemmet med mina hundar o katter. Gift och har två underbara flickor :) Älskar gamla saker,loppis och auktionsfynd som alla hamnar på vår högt uppskattade sommarstuga :)

Lördag kväll :)



Kvällen är lugn och skön. Elin har följt mej att handla tidigare i dag, tusen tack för det :)
Det är så skönt när någon hjälper mig med de tunga påsarna.
Efter handlandet var hon tvungen att rusa för dom skulle ut på fest. Det är riktigt man ska vara ute och ha roligt när man är ung, hemma hinner man sitta när man blir gammal.
I alla fall står det inte några hyllorna och gapar tomma här hemma nu, det är bara att fortsätta småäta som jag är spec på :) Fattar inte att jag inte rullar fram vid det här laget, måste ha en förbränning som går till världshistorien. "Peppar, Peppar"

Jag har en svaghet för vissa sötsaker som prinsesstårta och biskvier.
Just nu ligger det en stor fin biskvi här på fatet bredvid mej som bara skriker efter att bli uppäten.
Vet ni...den ska inte behöva ligga och vänta där så länge till innan den ska avnjutas.

mmmmm
Smarrig eller hur :)

Vad har hänt i övrigt i dag. Jenny var ute och promenerade med Oskar så hon tittade in på en kopp kaffe. Daniel kom efter ett tag med skotern på flaket naturligtvis. Dessa nya, dyra skotrarna håller ingenting, står alltid på en verkstad. Daniel verkade inte helt ledsen över det för han hann reta Jenny så hon blev lite irri....Haha dom barnen, dom barnen.

Men strax efteråt fanns skrattet där, precis som det ska vara :)))


Jenny vill som oftast inte vara med på bild, kunde bara inte låta bli visa att två snabba bilder bakom varandra visar först en lite irriterad Jenny och sekunden efteråt finns där en Jenny som skrattar.

Sen var det handbolls dags. Sverige lyckades vinna till slut efter en väldigt jämn och ganska hård kamp. Kan inte säga att jag tycker det var en så bra match men huvudsaken var att dom gick vidare. Nu får vi se fortsättningen i morgon när dom möter Kroatsien och vi håller naturligtvis tummarna för våra svenska pojkar.

Det roligaste som har hänt i kväll var när Elin ringde och frågade om jag hade tittat på nyheterna.
Näää tyckte jag....jag hade ju sett handboll
-Vet du nu är det säkert jordens undergång.....sa Elin
-Vad pratar du om .....sa jag och fattade ingenting.
-Jo men månen håller på att krocka med jorden......sa Elin

Först var jag tyst och tänkte att hon skämtar men efter ett tag så hörde jag på henne att hon var orolig. Här hemma såg jag inte röken av månen men inne i stan var den visst jättestor.
Hon trodde att det här var någonting sensationellt, det var därför hon frågade om jag hade sett någonting om det på nyheterna. Förstår inte, att hon inte sett detta fenomen tidigare någon gång.

När jag förstod att hon var mer eller mindre skräckslagen höll jag på att dö av skratt. Själv har man flera gånger sett när månen är jättestor men aldrig har man trott att den ska krocka med jorden. Kan tala om att hon blev smått irriterad på mej när jag bara skrattade åt henne.

Festen måste nog ha tagit bort det mesta av rädslan för jag har inte hört av henne något mer, kanske hon själv förstår nu att det hon såg är en form av optisk synvilla.
Hahaha.....jag skrattade så tårarna rann......vi får hoppas att hon har slutat vara sur på mig :)

Ja tänk, vad vore livet utan barnen :))








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar