Vyer från stugan

Om mig

Mitt foto
Ja vem är jag? En kvinna på 50+ som tillbringar min mesta tid i hemmet med mina hundar o katter. Gift och har två underbara flickor :) Älskar gamla saker,loppis och auktionsfynd som alla hamnar på vår högt uppskattade sommarstuga :)

Längtar.....


Nu längtar jag jättemycket upp till stugan, känns som det var hur länge som hellst sen jag var där. När man öppnar ytterdörren och kommer in i hallen är välkommen skyllten som hänger på köksdörren det första man ser. Höjer man då blicken en liten aning på dörren ........


Kommer texten att i det här köket finns det kärlek.....ja men kan man bli mer välkomnad av en stuga, man blir så glad bara man ser dom där små orden :) Sen svänger man in i köket och möter vårat fullproppade skafferi, inte med sådant man kan äta utan bara en massa gamla saker som jag älskar :))


Den här tiden på året är det inte så mycket att göra ute, det blir att pyssla på inne än ett tag medan snön och kylan ligger tät runt knutarna.



Men snart börjar solens strålar värma upp och man känner att man vill ut, omän inte så långt bort med skoter, så kan man göra ett vindskydd på gården, grilla och bara ligga där och lapa sol.



Å tänk, sen kommer våren när solen stiger upp tidigt och allt blir så enormt vackert. När små knoppar börjar spira och man känner att nu är livet riktigt på gång.





Så kommer SOMMAREN förhoppningsvis en sån där varm härlig sommar när man kan vara ute varenda dag och bara vifta på tårna och njuta. Mmmmm då är livet underbart :)))









Ja det här det är livet....tå viftning och jordgubbar....


:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar