Vyer från stugan

Om mig

Mitt foto
Ja vem är jag? En kvinna på 50+ som tillbringar min mesta tid i hemmet med mina hundar o katter. Gift och har två underbara flickor :) Älskar gamla saker,loppis och auktionsfynd som alla hamnar på vår högt uppskattade sommarstuga :)

Snö för hela slanten.....



Måndag morgon. Tiden bara flyger fram så fort att man hinner inte med. Vart tog helgen vägen, nyss fredag och nu måndag. Snö har det kommit under helgen så nu när plogen har kört sin sväng är det en väldans vall nere vid infarten. Farfar har fått igång traktorn så nu blir det skottat och fint. Är bara sex grader kallt ute, bra väder för utevistelse, får nog bli en promenad i dag :)

I går kväll hade vi turen att vara bortbjudna till Jenny o Daniel på middag. Som vanligt var det väldans, väldans gott. Vårrullar.... måste säga att det är en av mina älsklingsrätter. Eftersom det inte är någonting jag gör så ofta är det extra gott, för att inte tala om när man får fara bort och äta, mmm ännu godare :)

I kväll blir det handboll att titta på. Handboll och hockey är min favoritsport. Det sitter i sen barnen var mindre och spelade handboll, det var så otroligt trevligt att åka runt och titta på deras spelande, från Kiruna i norr till Stockholm i Söder. Det är en tid man saknar riktigt mycket, visst kan man gå och se en handbolls match någon gång men ofta har det inte blivit sedan dom slutade spela. Måste nog ändra på det, Öjebyn är ju nära och bra att gå och se herrarna spela på.

Nu ska min andra kopp kaffe för i dag avnjutas innan man sätter igång med någonting vettigt.
Hoppas ni får en trevlig måndag därute, tänk snart är det fredag igen :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar