Vyer från stugan

Om mig

Mitt foto
Ja vem är jag? En kvinna på 50+ som tillbringar min mesta tid i hemmet med mina hundar o katter. Gift och har två underbara flickor :) Älskar gamla saker,loppis och auktionsfynd som alla hamnar på vår högt uppskattade sommarstuga :)

♥Lilla vännen♥



Det fanns en tid när du faktiskt sprang omkring så här :)

I dag har lilla Elsa inte velat gå ut ur korgen, fick plocka ut henne när hon skulle ut. Syns att hon har lite problem med att gå. Det verkar som om hon har förstoppning, mest troligt för att hon rör sig alldeles för lite vilket utgör det största problemet just nu.

Ringde till veterinären i morse som sa att vi skulle prova med parafin olja. Anders har åkt till apoteket för att köpa det så vi får prova ett par dagar. Om det visar sig att det inte hjälper då måste vi, trots att det känns så fruktansvärt tungt, trots att det tar så ont i hjärtat att man bara vill gråta vid tanken, låta henne få somna in.

Elsa har kommit till en aktningsvärd ålder för en liten dvärgspets. Hon har under sina år haft flera kullar och är farmor till våra två andra hundar Alice och Fideli. Vi har fått tillbringa många år med henne och det har varit en glädje varenda dag.

Se där......bara att nu sitta och skriva det här börjar tårarna droppa. Varje gång det händer tänker man varför ska jag utsätta mig för någonting som tar så fruktansvärt ont.

För övrigt skulle dom kunna anställa mig som statist att vara gråterska i någon melankolisk film eftersom jag har så lätt till tårar när det händer någonting med mina nära och kära, det gäller även mina hundar...

Många säger..... -men det är ju bara en hund, bara en hund, det är ju som ett barn för mig, skillnaden är att ett barn tar man inte bort!!  Just det att man bestämmer när deras sista stund är kommen gör allt ännu tyngre.

Nu kommer snart gubben så vi får prova få i henne lite av denna olja, sen är det bara hålla tummarna att det hjälper. Jag vet att det bara är att fördröja allt ett litet tag , jag vet innerst inne att tiden för lilla Elsa är kommen, men allt det där lite extra är välkommet, bara hon slipper plågas.

1 kommentar:

  1. Nämen huvva så hemskt :( men börjar ju gråta bara av att läsa detta! Lilla Elsa! Men hon har ju levt ett helt hundliv och har ju haft det så bra <3 man får tänka på det i dom jobbiga stunderna! Kramar //Elin

    SvaraRadera