Vyer från stugan

Om mig

Mitt foto
Ja vem är jag? En kvinna på 50+ som tillbringar min mesta tid i hemmet med mina hundar o katter. Gift och har två underbara flickor :) Älskar gamla saker,loppis och auktionsfynd som alla hamnar på vår högt uppskattade sommarstuga :)

Tänk !!!!! Vad blir det för mat???

Att det alltid ska vara lika jobbig komma på vad man ska äta. I kväll tror jag att det blir antingen Taco eller kycklinggratäng, har inte bestämt mig än. Jag har ett recept på kyckling gratäng, antingen kan man gå på den smala linjen eller spetsa till med en lite fetare.


4 port

1 grillad kyckling
2 tsk olivolja
2 msk sweet chilisås
2 tärnade morötter
2 hackade röda paprikor
150 g broccoli
100 g sockerärter i mindre bitar
200 g halverade cocktailtomater
1 skivad rödlök
1 strimlad zucchini, gärna gul
2 msk finhackad rosmarin, timjan, basilika eller persilja
2 msk riven parmesan

Detta är då den smalare varianten, om man då vill ha lite mer hull på benen så blandar man chilisås med 3 dl grädde och naturligtvis mer parmesan!
Ugn 225

Känner mig lite svag i dag så jag tror att det blir den lite fetare varianten :)

Tacotalllrik ser inte så dumt ut det heller :)



Ja vi får se vad det blir :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar