Vyer från stugan

Om mig

Mitt foto
Ja vem är jag? En kvinna på 50+ som tillbringar min mesta tid i hemmet med mina hundar o katter. Gift och har två underbara flickor :) Älskar gamla saker,loppis och auktionsfynd som alla hamnar på vår högt uppskattade sommarstuga :)

Det här var inte lätt....

Välkommen till min nya blogg :)

Det här var minsann inte lätt att byta till en helt ny bloggsida. Datorer är bra men va fasen då man ingenting kan är det ett h-vete. Nu har jag i alla fall hamnat här och får göra mitt bästa för att det ska funka. Vill som sagt bara förbereda er på att det kan bli en massa fel.

Okej då gör vi ett tappert försök :)


Bilden ovan är tagen i morse, ganska mycket snö som ni ser men det var inte det jag var ute efter att visa. Hörde på radion för ett par veckor sedan att det kom en massa folk till norra sverige den här tiden på vintern för att se vårat underbara ljus.

Vilket ljus tänkte jag och fattade som vanligt ingenting.

Jo det underbara blå ljuset......fattade fortfarande ingenting......men sen kom det en förklaring att här uppe har vi så blått ljus ute under vinterhalvåret. Det har i alla fall inte jag tänkt på föränn nu när jag hörde att dom kom från USA och en massa länder för att se det, lilla jag är ju uppvuxen med det här så det har man aldrig ens reflekterat över.

I morse skulle jag byta gardiner och när hela fönstret kom fram såg man klart det intensiva blå ljuset som var i morse. Tog min kamera och och ville fånga detta blå, syns inte så mycket på bilden som i verkligheten men visst, allt har en blå ton.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar