Vyer från stugan

Om mig

Mitt foto
Ja vem är jag? En kvinna på 50+ som tillbringar min mesta tid i hemmet med mina hundar o katter. Gift och har två underbara flickor :) Älskar gamla saker,loppis och auktionsfynd som alla hamnar på vår högt uppskattade sommarstuga :)

Många ?



Saker och ting kan ibland vara ett stort frågetecken för mig. Men det är klart man är minsann inte den smartaste profilen på jorden och det tackar jag för. Om jag vore smart ja då skulle jag med sitta med en massa utredningar och kosta en massa, massa pengar i onödan.....

Som tex i morse tittade jag på en av våra nyhetskanaler. Där togs det upp att det aldrig varit så många människor som hade drabbats av hjärtinfarkt i södra Sverige som i vinter.........
Förklaringen till det var att det...  snöat mer, folk hade skottat och ansträngt sig mer...

Men alltså hallå.....kommer ni ihåg att inte allt för länge sedan hade dom en forskning om varför vi i norra Sverige drabbades mer av hjärt och kärl sjukdomar än i övriga Sverige, fick vi helt plötsligt en massa Einsteins bara för att det har kommit ovanligt mycket snö i Skåne?????

Var det verkligen ingen som kom på att här uppe har vi alltid mycket snö, alltid kallt, alltid mörkt under en lång tid..... nä då skulle man forska i det, det skulle kosta en massa pengar i onödan, pengar man hade kunnat lägga på något vettigare, tex hur vi ska kunna ge alla våra barn mat om 50 år?

När man tittar ut i dag, ser solen och den vackra vita snön, då känner man att snart kommer livet tillbaka. Solen och ljuset gör en människa gott, många av oss blir friskare och gladare :)
(Inte konstigt att Skåningarna lever längre)

Nyheterna då???? Finns det några nyheter att titta på. Nyheterna tar snart bara upp vilka hemska sjukdomar vi har, hur många som dör...bla...bla....bla.
Jag skulle vilja säga att man blir bara deppigare och sjukare att titta på dom f-bannade nyheterna.

För mig visar det här, att det forskas för mycket i skitsaker.....
Lev livet som du vill...försök vara glad....försök leva i nuet.
Ät och gör som du vill för ska du lyssna på dom som forskar slutar det med att det finns ingenting som är bra, allt är farligt. Spelar det då någon roll vad jag dör av...snöskottning en ostbit eller en för dåligt sköljd sallad?
Nu tar vi död på barnen med att amma dom, har någon forskare nyligen kommit på.  ....Nä vet ni vad... vart är vi på väg?

Man kan inte gå och vara rädd för allt, man kan inte lyssna på alla forskningsrapporter, då blir man galen....
Lev livet som ni vill och var glada, då lever man i alla fall den tid man lever.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar