Vyer från stugan

Om mig

Mitt foto
Ja vem är jag? En kvinna på 50+ som tillbringar min mesta tid i hemmet med mina hundar o katter. Gift och har två underbara flickor :) Älskar gamla saker,loppis och auktionsfynd som alla hamnar på vår högt uppskattade sommarstuga :)

Surströmming




I kväll blev det helt oväntat surströmmingsfest. Herre gud så gott det var. Kommer inte ihåg sist jag åt surströmming.

Efter allt ätande hann vi precis plocka undan innan det var dags för handbollsmatchen mellan Sverige och Kroatsien. Snacka om att jag njöt. Jag tyckte att matchen mellan Sverige och Slovakien var bra men den här tog alla rekord. Jag måste säga att dom spelade som gudar.
Jag var så helt bombis på att dom skulle förlora, kunde inte ens tro att dom skulle vara i närheten av Kroatsien vid halvlek. Men tji fick jag där och så går dom och vinner.
Ja det är helt otroligt. Nu går dom vidare på tisdag och möter Danmark. Det är bara att fortsätta  hålla tummarna för dom kämpande killarna.

Nu är det kväller och jag känner mig helt knäckt. Det blir den vanliga toalettrundan och sen tror jag att man ska gå och knyta sig tidigt för ovanlighetens skull. I morgon är det måndag och jag får min frukost gäst, och tur är väl det så även jag får i mig dagens viktigaste måltid, enda måltiden som inte är min starka sida precis.

Sedan jag slutade att dricka mjölk är frukosten inte lika god. Gröten av fiber havregryn smakar inte likadant med lingonvatten. Filmjölken som jag älskade kan jag glömma. Ägget som är så gott kan jag inte äta varje morgon på grund av mitt höga kolesterol. Fisk ska det visst vara, men vem är sugen på fisk på morgonen, inte jag i alla fall.

Natti Natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar