Vyer från stugan

Om mig

Mitt foto
Ja vem är jag? En kvinna på 50+ som tillbringar min mesta tid i hemmet med mina hundar o katter. Gift och har två underbara flickor :) Älskar gamla saker,loppis och auktionsfynd som alla hamnar på vår högt uppskattade sommarstuga :)

Tankar om mat ♥



Lasagne bolognese, ser riktigt gott ut eller hur :)
Den här lasagnen gjorde Per Morberg i sitt program veckan som var. Det var då jag blev så sugen på denna rätt som det var länge sedan jag åt. Var som sagt och handlade i går men glömde naturligtvis min handlingslista. Köpte lasagne plattor och alla ingredienser jag skulle ha.....trodde jag.... men icke sa nicke, nog hade jag glömt något, tomatpure och muskot nöt. Det går inte göra köttfärsröran utan tomatpure och jag ids inte fara och köpa det i dag. Då bidde det ingen lasagne i dag då bidde det något annat, men vad....kommer nog på något.



Så till Per Morberg då. Jag tycker att han har bra mat och bra recept. Han har vanlig husmanskost och exklusivare rätter , det är bara att välja vad man känner för, alltid hittar man något när fantasin tryter.

Däremot så vet jag inte om jag skulle vilja äta maten som han har tillagat. Han grisar så otroligt mycket ibland att man verkligen kan fundera hur han har fått ett eget matlagningsprogram.
Stoppar snoken i fläsket, köttfärsen, kryddorna....ja i allt, vem fasiken vill ha hans snokavtryck i maten, inte jag i alla fall.

Sen är det hans svettande. Hans långa hår dryper av svett ibland. Hur mycket av drypandet droppar ner i hans grytor, hur mycket hamnar i maten efter att han har rört sig i det där håret med handen för att sedan ta i maten. Jag måste säga att jag känner så ofta kväljningar när jag ser hans program men lika fullt så tycker jag om hans recept.

Tänk förut irriterade man sig över att kocken smakade av soppan med sleven och sen stoppade tillbaka den i soppan. Det var nog usch, hos Per är det både svett snor och en massa avsmakande med slevar och hans fingrar. Nå recepten är som sagt bra, hans slafsande kan man vara utan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar