Vyer från stugan

Om mig

Mitt foto
Ja vem är jag? En kvinna på 50+ som tillbringar min mesta tid i hemmet med mina hundar o katter. Gift och har två underbara flickor :) Älskar gamla saker,loppis och auktionsfynd som alla hamnar på vår högt uppskattade sommarstuga :)

Det är så det är.....



Måndag är ett hatobjekt för många. För mig spelar det inte någon större roll.
Däremot dom som är ute och jobbar varenda dag och många har långa dagar, då känns nog måndag som en evighet till helg och ledighet.

Härligt, härligt väder har vi. Det är riktigt varmt och skönt ute, man får nästan lite vårkänslor av droppet från taken. Det värsta är blåsten, den skulle vi klara oss utan.

Det blev ingen stugvistelse denna vecka heller. Gubben kände för att vara hemma. Kors i taket, man kan undra vad som är fel, han brukar aldrig vilja vara hemma. Kan nog vara så att han behöver lite vila när han är ledig. På stugan är det mer att hålla sig sysselsatt med. Sen tror jag faktiskt att han är lite vedsnål med. Vi har varit där uppe mycket, och det har varit väldigt kallt i vinter, det har gått mycket ved.

Det är inte lätt att få tag i ved den här tiden på året. Grannen som brukar sälja vedsäckar hade slut för länge sedan, det är nog många som har eldat denna kyliga vinter. Men vad är så värmande och mysigt som en sprakande brasa när kylan är påträngande.

I dag, ja vad ska man göra i dag. Har inte lagt upp några planer i alla fall, man får ta den som den kommer som man brukar säga. Alltid finns det saker att göra det behöver man inte ens fundera över. Frågan är bara om man vill göra dom där sakerna som man borde göra......

Bla, bla, blev tjorvigt det där.

Ha en bra dag där ute :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar