Vyer från stugan

Om mig

Mitt foto
Ja vem är jag? En kvinna på 50+ som tillbringar min mesta tid i hemmet med mina hundar o katter. Gift och har två underbara flickor :) Älskar gamla saker,loppis och auktionsfynd som alla hamnar på vår högt uppskattade sommarstuga :)

Hu så kallt!!!


I morse hade man en härlig sovmorgon. Det var riktigt skönt och behövligt tror jag, har inte sovit så bra sista tiden men det är väl så när det blir sena kvällar och tidiga mornar, ingen tid att sova tillräckligt på.

När man till slut kom sig upp och tittade ut såg man riktigt att det var en bitande kyla ute. 29 grader visade mätaren. Om man säger så här, inte ens kattorna ville vara ute mer än ett par minuter. När dom kom in hoppade dom upp på elementet som om dom var helt stelfrusna. Hundarna la sig bara ner och man fick gå ut och hämta in dom små stackarna, kylan i deras små, små tassar måste vara outhärdlig.

Den enda som måste trivas i dag är väl kung Bore.


Efter morgonkaffet gick man och tog en lång härlig varm dusch och kände bara hur bra man har det som inte behöver ut en sån här dag, bara krypa upp i soffan framför en framställd smörgås som gubben hade gjort och titta på utförsåkningen, det kan man kalla en bra start på dagen :)

Nu ska jag gå tillbaka och krypa upp i soffan där gubben redan ligger och myser i stugvärmen :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar