Vyer från stugan

Om mig

Mitt foto
Ja vem är jag? En kvinna på 50+ som tillbringar min mesta tid i hemmet med mina hundar o katter. Gift och har två underbara flickor :) Älskar gamla saker,loppis och auktionsfynd som alla hamnar på vår högt uppskattade sommarstuga :)



Ja en riktigt god morgon., Har sovit riktigt bra i natt, bästa sovnatten på länge, trots att det gick så dåligt I hockeyn i går så påverkade det alltså inte min nattsömn ett dugg :))

En geting öppnade min sida i dag!! Gillar inte alls getingar, alla är minsann inte lika söta som den här uppe. Näää för mig är dom irriterande små kryp. Ja jag vet att dom är jättebra för mina blommor som jag älskar att pyssla med, ja jag vet att dom är till stor nytta!! Men det hjälper iiiiinte, jag är av den där knäppa sorten som springer när jag har en geting omkring mig!!!

Om jag skäms.....Ja naturligtvis vuxen och springer för en geting, eller som barnen sa när dom var små...

Mamma lädd fluga........Ja vad svarar man då??

Varför det blev sådant surr om getingar nu, ja det kom ju som bort i allt annat små prat....
Ja som sagt, dom varnar "till min förskräckelse" för att det kommer att bli onormalt mycket getingar i sommar.....Huuuuuuuuuu.

Men å andra sidan får man väl tänka, Jaaaaaa herre min vad det ska blomma i sommar :)) Som ordspråket säger...Det finns inget ont som inte har något gott med sig :))

Tittade på vädret nyss, väderkartan ser ut som franska flaggan....en massa rött och blått, det enda dom pratar om är lågtryck, blåst och regn....nu längtar vi efter lite värme eller hur?  Men, men, den som väntar på något gott..........
Ja värmen kommer nog så småningom, det är bara att man har börjat vänta den för fort !!

Nä nu sitter jag här och får ingenting gjort så här måndag morgon. Det är bara sätta igång och röra på sig!! Tvättstugan ser ut som en röra efter städandet av övriga huset!! Tänka sig....det är alltid tvättstugan som får ta smällen.... alltid den som måste städas sist pga. att all skit hamnar där.........




Tick, Tack....................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar