Vyer från stugan

Om mig

Mitt foto
Ja vem är jag? En kvinna på 50+ som tillbringar min mesta tid i hemmet med mina hundar o katter. Gift och har två underbara flickor :) Älskar gamla saker,loppis och auktionsfynd som alla hamnar på vår högt uppskattade sommarstuga :)


Så har man varit till farbror doktorn igen......Hatar det......

Har under en tid haft såå ont i munnen att jag nästan inte kan äta!! Det gör såå ont i kinderna när jag stoppar någonting i munnen, eller när jag dricker med för den delen...

I alla fall så fick jag domen svamp.....Urk...Ursch...

Enligt farbror doktorn så var det ganska vanligt att man kan få det i munnen.
Han trodde att min svamp berodde på kortisonet.....



Det är den lilla boven som gör att jag inte kan äta.....äta som är en av mina störsa hobbies. Fick i alla fall tabletter som ska intagas 7-14 dagar beroende på hur det ser ut efter sju dagar...:(

Detta blir nog bra, bara jag kan börja äta, borsta tänderna och naturligtvis dricka mitt kaffe utanför att det tar så ont i munnen att jag vill skrika!!!

Hade först Jenny till att fråga på apoteket efter någonting, men dom tyckte att jag skulle söka hjälp i och med att jag redan hade sköljt med, munskölj, salubrin och ren sprit så hade dom inte någonting bättre att prova med.

Jag kan tala om att det sved som FN.




Det känns betydligt bättre då med ett färggrannt piller.

Till råga på allt så har det nog varit några rör trasiga här i krokarna. Jag har sett grävmaskinen som varit på en av grannarnas tomt......

När jag skulle ställa mig i durschen i morse kom det bara skit brunt vatten, så har det varit hela dagen......ni ska veta att jag har abstinent besvär.......INGET KAFFE PÅ HELA DAGEN......Nog har jag ont i munnen men det säger jag!!!!! Det ska till att vara bra mycket mer om inte jag ska få i mig mina kaffekoppar jag behöver dagligen....

Nu ska jag kolla om det har blivit klarare vatten....Håll tummarna, annars börjar jag snart klättra på väggarna !!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar