Vyer från stugan

Om mig

Mitt foto
Ja vem är jag? En kvinna på 50+ som tillbringar min mesta tid i hemmet med mina hundar o katter. Gift och har två underbara flickor :) Älskar gamla saker,loppis och auktionsfynd som alla hamnar på vår högt uppskattade sommarstuga :)


Lite surmulen dag är det här, inte mycket regn men några droppar!

Men det gör ingenting, lika jävligt har jag det i munnen, men kaffe har jag i alla fall fått i dag, så nu är då den här dagen räddad :))

Hittade en riktigt bra historia, tänk vilken tur att man inte har köpt aktier....men....samtidigt med mitt öldrickande går det inte heller så bra att att få ihop dom där pengarna :))


Om man för 4 år sedan köpte Ericssonaktier för 100 000kr är de idag värda kring 4600kr.
Köpte man istället Telecom, t ex Song Networks, för 100 000kr har man idag kvar 791kr.
Om man i stället för 4 år sedan var klok och gick på bolaget och köpte starköl för 100 000kr, drack ur dem, hade trevligt och idag går och pantar tomflaskorna får man 6741kr.
Det är därför grabbarna på torget kallas för A-laget


Ja annars har det inte hunnit hända så mycket här minsann, Vet inte riktigt vad jag ska göra i dag. Borde verkligen ge hundarna ett bad,,,vid löpning börjar dom minsann inte lukta gott, men vi får se......

Knyckte en bild av Elin, hon var och tittade på hästar i går! Hon vill ju såå mycket ha en häst. Vi får väl se hur det går. Hon har pratat med mig om hästar och jag måste säga att det ligger väl inte riktigt i mitt intresse, men det är ju inte jag som ska ha den tack och lov. Däremot så tyckte hon att jag kunde väl komma och rida......SKULLE INTE TRO DET.......Sist jag var ute och red var jag blå från knävecken och upp till midjan. Ja fy attan så ont jag hade. I alla fall så lovade jag mig då, att det var sista gången jag red. Alldeles för lång och för snabb ridning blev det den gången!! Sen har jag på äldre dar fått sådan respekt för hästar, som inte fanns alls när man var ung.

Ja tiderna förändras! Men håll med om att hon verkar lycklig på bilden :)
Jag frågade henne om det berodde på hästen eller på hennes sambo Jim.
Fick ett diplomatiskt svar :)))

Hon sa......

I detta fall måste jag nog säga hästen. Men i övrigt brukar jim stå för lyckan ♥

Söta är dom alla tre i alla fall ♥



Nu ska jag försöka göra någonting vettigt !

Hoppas ni får en trevlig dag där ute :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar