Vyer från stugan

Om mig

Mitt foto
Ja vem är jag? En kvinna på 50+ som tillbringar min mesta tid i hemmet med mina hundar o katter. Gift och har två underbara flickor :) Älskar gamla saker,loppis och auktionsfynd som alla hamnar på vår högt uppskattade sommarstuga :)

♥ ♥ ♥ ♥




Jag säger då det......faktiskt sant ovanstående text....

Har i dag varit på en liten fyndrunda, hittat många fina saker :))



Ja men kolla bara in den här klänningen som jag köpte för 60 kronor.

Märke Fasilko, made in Sweden, Kunglig hovleverantör....

Det ni.....



Om jag drar in revbenen lite extra, kan jag faktiskt ha den....tro det eller inte...
Wow....Såååå läcker :)))

Sen blev det en liten bondromatisk kjol för ungefär samma penning....


Definitivt inte från någon kunglig hovleverantör, men som sagt sött bondromantiskt....
Passade även den :) Blir bra på stugan...annars hade jag bara tänkt ha den som prydnad :)

Naturligtvis blev det lite porslin. I och med att jag nu ska införskaffa hyllor i köket på stugan så kommer det mesta av porslinet att vara vitt.



Kunde inte låta bli att köpa det här uppläggnings fatet och lite udda i antal av djuptallrikar...



Bidde en kruka till en blomma...



En sommarfräsch matta...



En liten, liten pillerburk.......



Sist men inte minst....En liten fyrkantig duk i linne...



Är så himla nöjd med mina inköp. Speciellt klänningen, den var ett riktigt klipp :))

Köpte även en golvljusstake av den härliga rostiga typen, men den har jag i bilen så det får bli en bild när den är uppställd och klar uppe på stugan :)

Köpte även vanliga enkla och för en gångs skull rätt lätta tallrikar på dollar store! Ni vet det skulle ju vara vitt, vitt, vitt nu...:))




Har varit en riktigt trevlig dag :) Blev bjuden på lunch av Jenny som själv gjorde riktigt fina fynd... Nu är det torsdag och gubben kommer hem i kväll, så för mig känns det som lördag :))

I morgon åker vi till stugan :) Då vet man aldrig hur det blir med mitt bloggande, brukar ha fullt upp i alla fall. Men vi får se......

Ha en riktigt trevlig kväll där ute :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar