Vyer från stugan

Om mig

Mitt foto
Ja vem är jag? En kvinna på 50+ som tillbringar min mesta tid i hemmet med mina hundar o katter. Gift och har två underbara flickor :) Älskar gamla saker,loppis och auktionsfynd som alla hamnar på vår högt uppskattade sommarstuga :)

Det blev....


Det blev en riktig kanondag i dag, lite moln men mest sol :)
Är så härligt när man kan vara ute, utan att frysa ihjäl eller blåsa bort :)
Uppe på stugan växer det så det knakar, gräset har växt så nu är det hög tid att klippa gräset när gubben kommer hem.



Ja jag blev en målarkludd i dag. Men oj så fint det blir. Två varv kvistlack, ett varv grundat och ett varv med den slutliga målan. Förhoppningsvis räcker det med ett varv till med den.

Måste säga att jag trivs väldigt bra med den här målan som jag använder. Har blivit åtskilliga saker man har kluddat på och den funkar lika bra varenda gång. Sen luktar den ingenting heller så när jag är färdig med mitt målande kan jag fortfarande andas :)



Har hunnit vara ute i "trädgården" där uppe med, växer som sagt så det knakar. Konstigt, första gången det har hunnit upp mycket mer på stugan än hemma, börjar undra om det håller på att bli för magert.....
När vi har färdigt det här med köket får jag verkligen göra ett seriöst ryck i trädgårdslandet och blombänkarna. Det blir lagom terapi efter allt målande :)

Armar och axlar värker, dags att hämta två alvedon och en kopp av det nybryggda kaffet för att sen krypa upp i soffan.


Ha en trevlig kväll :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar