Vyer från stugan

Om mig

Mitt foto
Ja vem är jag? En kvinna på 50+ som tillbringar min mesta tid i hemmet med mina hundar o katter. Gift och har två underbara flickor :) Älskar gamla saker,loppis och auktionsfynd som alla hamnar på vår högt uppskattade sommarstuga :)

♥ Inredning.....





Tänk vad olika vi tänker om inredning...

Min inredningsstil vad är den egentligen.... Ja svårt i och med att jag tycker om allt. Inte riktigt sant för jag har lite svårt med den minimalistiska stilen. Naturligtvis kan även det vara fint men jag skulle aldrig kunna bo i det.

Däremot så måste man även kompromissa med den man bor med. I mitt fall är det så att gubben tycker inte att allt ska vara vitt "tycker det är lite kallt" även det kan jag hålla med om, men det är fint när det är vitt.

Som nu när vi skulle ta in den gamla skåpen på stugan, hade jag tänkt måla den vit. Nu blev det inte så för den var fin som den var, och gubben blev jätteglad över det. Ibland måste man gå dom till viljes så man får lite annan hjälp av dom ;)

Ni vet den berömda kvinnliga listen;)

Det romantiskt slitna, ”shabby chic” är populärt
Trots att nya inredningstrender hela tiden dyker upp
är fortfarande shabby chic, vintagemöbler med
avskavd färg, efterfrågade. Det är en romantisk,
lantlig stil och grunden har hittills varit vita, nötta
möbler men svarta möbler för en tuffare inredning
börjar dyka upp.
Vi pratar också om industrikänsla i vissa möbler som
ett gammalt plåtskåp och då ska det vara gammalt,
rostigt och använt.

Shabby chic stilen kom på 80-talet och håller fortfarande i sig.
Man undrar om den någonsin kommer att försvinna.
Hoppas inte :)

Som sagt så blandar jag verkligen friskt, älskar naturligtvis allt gammalt eller att det ser gammalt ut. Däremot behöver allt inte vara vitt, grått eller i zink.


Om jag tex hittar en fin gammal korg så får den vara trävit jag målar inte om den.
Eller ett gammalt fint bord, då tycker jag att man tar bort lite känsla om jag målar om det.

Däremot söker jag mig gärna till vita textilier för det passar till allt. Som vita gardiner, handdukar, dukar och plädar. Vita prydnader och porslin gör sig så bra mot någonting mörkt.



I övrigt kan jag tycka att det är väldigt sött att det finns glada färger. Glada färger gör en glad :))
För har man då en vit vägg eller ett vitt bord gör sig färgade burkar och porslin så bra :)



Får lite känslan som när man dekorerade i dockskåpet :)
Det gamla och nötta är så vackert.



Som den här gamla nötta trädgårdsstolen, man behöver kanske inte sitta med sin vita kjol på den men en kanna med söta blommor står utmärkt på den :)

Ja som sagt det är så mycket med heminredning, man kan drömma sig tillbaka till förr i tiden samtidigt som man plockar in nya saker.

Drömma och planera kan man alltid göra.
Om det däremot blir gjort var en annan femma ;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar