Vyer från stugan

Om mig

Mitt foto
Ja vem är jag? En kvinna på 50+ som tillbringar min mesta tid i hemmet med mina hundar o katter. Gift och har två underbara flickor :) Älskar gamla saker,loppis och auktionsfynd som alla hamnar på vår högt uppskattade sommarstuga :)

26 grader kallt.

Otroligt så kallt det är jämt.....I dag har jag i alla fall varit ute. Det är så vackert i solskenet.
Fastän det är så kallt så snöar det, ett fint, fint glitter singlar ner, det ser ut som i ett sagolandskap. Däremot ville inte hundarna vara ute så länge, dom började frysa om sina små tassar. Fideli är så söt, hon börjar bara gå på frambenen när det är så här kallt, bakbenen åker upp i luften. Försökte få en bild på detta men lyckades inte, tror jag är för seg :)

Men ett par andra bilder blev det.


Snön glittrade som om någon hade strött ut glitter, men jag lyckades inte få det på bild heller.



Det är bra att mata fåglarna nu när det är så kallt. Å jag lovar dom äter som hästar :)


Vi har fullt i domherrar, det brukar vi inte ha här hemma i Böle.



Lilla Fideli undrar nog vad vi gör ute när det är så kallt :)





Oskar han är en riktig hårding, han är inte lika kräsen som brudarna. Alice fick jag inte ens någon bild på hon vände på bron och ville in.

Väl inkommen kröp dom upp i soffan och bara njöt.



Fiddan i sin snuttefillt :)



Ser ut som om hon ligger och skrattar åt mig :)





Så la sig alla hundar att sova :)
Gubben han låg redan och tryckte i soffan så Oskar passade på att krypa upp bakom knävecken hos honom att värma sig :)

Själv var jag så rastlös att jag fortsatte att ta ett par bilder inne.
Beställde för ett tag sedan blomkrukor som såg ut som små mjölkflaska.


Blommorna på "vårelden" är så fina.



Jag önskar jag kunde skicka ett doftprov till er. Dessa tulpaner luktar som en underbar ros.
Att tulpaner luktar gott ibland har man känt, men aldrig har jag haft en tulpan som luktar så gott.



Jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Är som sagt väldigt rastlös.
I kväll ska vi på Alla Hjärtans Dag middag. Känns skönt att slippa laga mat själv en gång.
 Hade även tänkt baka lite mer semlor i dag men kände inte riktigt för att baka. Om jag inte känner för det är det lika bra att låta bli, har en tendens att gå fel då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar