Vyer från stugan

Om mig

Mitt foto
Ja vem är jag? En kvinna på 50+ som tillbringar min mesta tid i hemmet med mina hundar o katter. Gift och har två underbara flickor :) Älskar gamla saker,loppis och auktionsfynd som alla hamnar på vår högt uppskattade sommarstuga :)

Så blev det så i alla fall....

Cayleen

Cayleen är uppfödd av Ms Ruth Beam Stor Elms Pomeranians i USA. Det finns inte många poms kvar som är uppfödd av Maria Beam, som är över 90 år nu och en legend i sin egen tid.
Cayleen har sen bott hos Marie Wixström, Finspång här i Sverige. Alla våra andra hundar har kommit från denna kennel.

Vi hade beslutat att inte ta någon mer hund nu "men"..... Marie är en bra hunduppfödare som verkligen lever för sina hundar och vi har genom åren haft bra kontakt. Hon har många hundar i och med att hon är just uppfödare, därför måste jag se upp till henne när hon verkligen visar att hon ömmar för sina hundar. Cayleen blev sju år den 15 februari och hon har haft sin sista kull. Marie vill inte ge bort tiken till någon annan än just oss annars skulle hon ha henne kvar själv, för det skulle aldrig falla henne in att ta bort en frisk hund.

Däremot vet Marie att tiken skulle få det lugnare här hos oss den tid hon har kvar, och vill därför att vi ska ta henne. Vi kan inte annat än ta emot detta lilla liv, dels för att jag verkligen ser upp till Marie och förstår henne, dels så älskar vi ju verkligen dom här små krabaterna.

Har man två eller tre spelar inte någon roll, det är inte mer jobb för det.
Så inom en snar framtid har vi då en hund till, trots att jag sa att det inte skulle bli någon fler nu.
Vi hade tänkt skaffa en valp men inte än på ett par år, men samtidigt känner vi nu att har vi sånt förtroende från Marie så känns det även jättebra för oss att det kommer en lite äldre tjej :)

Så då är det bara att hälsa lilla Cayleen välkommen och hoppas att hon kommer att trivas här hos oss.

Nu är klockan jättesen och jag är jätte trött, jag skulle ha lagt mig för länge sedan.
Säger därför god natt ännu en gång.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar