Vyer från stugan

Om mig

Mitt foto
Ja vem är jag? En kvinna på 50+ som tillbringar min mesta tid i hemmet med mina hundar o katter. Gift och har två underbara flickor :) Älskar gamla saker,loppis och auktionsfynd som alla hamnar på vår högt uppskattade sommarstuga :)

Jag blir galen......


Jag blir galen på min dator!!!!!!
Nu har jag någon inkräktare som flänger runt och har gjort min dator helt tokig, jag kommer inte in i någonting...idioten säger bara hela tiden att jag inte har behörighet. Om inte jag har behörighet med min egen dator, vem FN har det då?????

Tur att gubben har kommit hem då får man tjuvlåna hans dator :))

Spöktimmen!!!!



För första gången sedan vi flyttade in i vårt hus för 23 år sedan var jag mörkrädd sent i går kväll.

Jag satt i rummet och skrev om Cleopatra. (på min skitdator som funkade då). Rummet ligger vägg i vägg med pannrummet och jag sitter med ryggen mot denna vägg när det låter som om någon slänger ett vedträ hårt mot cementgolvet.

Eftersom min svärfar staplar veden så perfekt i en skrinda började jag undra om det var någon i pannrummet. Jag gick dit och mycket riktigt låg det ett vedträ på golvet mellan pannan och vedskrindan, det kan omöjligt ha ramlat ner.

Skulle gå och känna att dörren var låst där inne när lyset tonade sakta ner tills det nästan var mörkt sen ökade ljusstyrkan lika sakta. Redan då kände jag att det var lite olustigt.
Gick i alla fall tillbaka och satte mig att skriva färdigt. Hade inte suttit många minuter förrän jag åter hörde hur ett vedträ small i golvet.

Kände nu att håret reste sig i nacken men mörkrädd har jag aldrig varit i detta hus så jag gick åter till pannrummet för att titta. Där ligger det ett vedträ på samma ställe igen.
Jag stängde bara dörren och gick in, kände att nu blev det lite för mycket. Dörren ut var låst, det kollade jag första gången så jag visste att ingen hade kunnat komma in.

Sen när jag la mig var jag faktiskt lite rädd, jag kände sådan olustkänsla att jag höll aldrig på att somna. Finns säkert någon naturlig förklaring, just nu kan jag inte lägga fram någon vettig för det ska vara omöjligt för vedträt att hamna där.

Ja vi får väl se om det händer igen.
I dag har allt varit som vanligt och lyset funkar utmärkt.
Det är nästan så man börjar fundera!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar