Vyer från stugan

Om mig

Mitt foto
Ja vem är jag? En kvinna på 50+ som tillbringar min mesta tid i hemmet med mina hundar o katter. Gift och har två underbara flickor :) Älskar gamla saker,loppis och auktionsfynd som alla hamnar på vår högt uppskattade sommarstuga :)

Söndag.


I dag är det strålande sol och enormt vackert ute. Däremot var det väldigt kallt när jag steg upp, 24,9 grader. Huuuu nu får det bli varmare.

Jag har börjat att tillfriskna nu, det känns så skönt när livslusten kommer tillbaka. Däremot ska jag nu försöka ta det lugnt ett par dagar till bara så det inte blir som det brukar......att ta ut tillfrisknandet i förskott och så ligger jag där igen. Jag måste ha nordens sämsta imunförsvar :(

Jag tror inte att jag ska springa någon två mils runda i dag, blir nog att åka skidor på TV istället :)
Inte ens katterna vill gå ut i dag, trots en hel natts sömn ligger dom som helt utslagna inne i värmen i dag :)


Charlie ligger lite för sig själv.


Findus o Fia är faktiskt lite goa med varandra för en gångs skull :)

Annars har man inte gjort så mycket i helgen, bara varit hemma och det är skönt när man inte är pigg. Men det är klart, en sån här dag längtar man till stugan.

I fredags kom Jenny o Daniel med en smarrig bakelse som hon hade gjort, snacka om att det var uppskattat. Tro det eller inte, jordgubbar brukar vara godast ur det egna landet på sommaren, men jag tror det här var dom godaste gubbarna jag har ätit någonsin. "eller så är det att man har glömt hur ljuvligt dom kan smaka"



Ljuslyktan fick vi också som en tidig alla hjärtans dag tanke.
Tusen tack för det.

Det är sånna där svindyra Yankee candle som doftar så diskret och underbart gott. Den här doften var clean cotton och luktar som en nytvättad snuttefillt :)

Naturligtvis har det kommit blommor med :)
Mina favoriter :)




I går kväll kan man säga att vi hade filmkväll. Kom inte ihåg sist vi såg så mycket film, tre stycken på raken, törs nästan inte berätta det. Men om vi säger så här, det dröjer nog länge innan det händer igen, brukar vara si så där några år mellan :)
Ögonen blödde.



Salt, där var det action från början till slut. Faktiskt riktigt bra.



Knight and day, där var det både humor och action. Den var riktigt bra den med.



Sista filmen Not forgotten, den var skit. Under den tiden hann man plocka och dona på med lite av varje. Verkligen ett tecken på att den inte var någon höjdare.

Nu hör jag att det bökar i köket, med en stor panna, betyder bara ett......
gubben har tänkt koka fläsklägg :) Hans älsklingsmat :) Jag tror han skulle kunna äta det en gång om dagen om han fick.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar