Vyer från stugan

Om mig

Mitt foto
Ja vem är jag? En kvinna på 50+ som tillbringar min mesta tid i hemmet med mina hundar o katter. Gift och har två underbara flickor :) Älskar gamla saker,loppis och auktionsfynd som alla hamnar på vår högt uppskattade sommarstuga :)

Hur lyckas man!

Ja man kan verkligen undra hur man klarar av detta....

Som om det inte räcker med att man känner sig allmänt pissig så går man och halkar på köksgolvet. Jaaa ni hörde rätt på blanka köksgolvet.  Men hur lyckas man med att nästan bryta av sig mittersta tån på foten. Hela foten är mörbultad, naglarna rök och jag har en svullnad under foten som känns likadant som när man spiktrampar.


Foten är ingen vacker syn. Svullen så jag behöver inte tänka på att ta på mig skorna, men som tur är ska jag inte fara någonstans och svullnader brukar gå över ganska fort.
Knät stötte jag i med men det är bättre, däremot hade jag nog ont i kroppen och inte blev det bättre av vurpan. Alltså jag fattar inte vad jag halkade på. Det var en liten blöt fläck men det var bara vatten, hur kan man halka så illa på det. Det här hände i går så i morgon är det nog mycket bättre får vi hoppas :)

Har varit lugn hela dagen, går inte annat när man har influensa och svullen fot.

Mina flickor är bara för gulliga, den ena var hem med blommor, tidning, hjärtegodis och fika. Den andra var rädd att jag skulle svälta ihjäl så hon undrade om hon skulle komma hem med taco paj.
Ja dom är bara för söta, vad skulle jag göra utan dom.

Lugnet fortsätter nu. I kväll är det min tv-kväll med flera program. Ska bädda ner mig i soffan.
Ena stunden svettas jag och nästa fryser jag så tänderna hackar.
Hoppas detta är borta i morgon :)

FN vad jag gnäller.......Som en gammal rostig hink.......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar