Vyer från stugan

Om mig

Mitt foto
Ja vem är jag? En kvinna på 50+ som tillbringar min mesta tid i hemmet med mina hundar o katter. Gift och har två underbara flickor :) Älskar gamla saker,loppis och auktionsfynd som alla hamnar på vår högt uppskattade sommarstuga :)



Underbart lantlig bukett från min dotter Elin.
Tusen tack :)



Alla Hjärtans dag present från Elin.
Fortsättning på min serie som jag älskar. En te burk i porslin :)


Fönster i lantlig stil.



Jag tycker kök utan överskåpar är fint.






Lantlig äppelpaj

Man gör helt enkelt en vanlig pajdeg som man kavlar ut tunt i en stor cirkel. Degcirkeln lägges på en på en plåt med bakplåtspapper. I mitten av degcirkeln lägger man fint skivade äpplen och klickar på detta lite aprikosmarmelad, socker, smör och kanel. Man viker upp degkanten upp över äpplena och kör in härligheten i ugnen i 45 minuter.










Ett litet gossedjur vid tvålarna, fastän man är vuxen :)



En bok vi lantliga bara måste ha :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar