Vyer från stugan

Om mig

Mitt foto
Ja vem är jag? En kvinna på 50+ som tillbringar min mesta tid i hemmet med mina hundar o katter. Gift och har två underbara flickor :) Älskar gamla saker,loppis och auktionsfynd som alla hamnar på vår högt uppskattade sommarstuga :)

Inget händer som vanligt.


Elin var hemma här om dagen och var lite rastlös, plåtade därför när jag gjorde semlor för andra gången. Har blivit mycket semlor sista tiden, men som ni vet så tröstäts det ju nu när det är så kallt.


Lilla Alba följde med. Hon är verkligen en tuff liten kattunge. Sex månader men har ett självförtroende som trotsar allt. Vi har tre katter och två hundar, för det mesta tre för Oskar är här varenda dag.

Nå det jag skulle berätta var att alla våra djur är rädda för Alba, den här lilla vita söta saken, hur kan dom vara rädd för henne. Findus är en sex kilos katt, Charlie är en fem kilos katt, Fia är en fyra kilos katt. Hundarna väger två och fem kilo, vad kan Alba väga.....ett kilo kanske.
Kan man se mer oskyldig ut än denna grön och blåögda katt.


I dag har det som vanligt inte hänt någonting. Inte ens någon frukostgäst har man haft. Jenny är nämligen i Stockholm på inköpsmässa.

Kallt är det fortfarande så ingen vågar gå ut. Gubben och Fidde tror jag har fastnat på soffan framför TV apparaten. Fidde är alltid så frusen när hon har varit ute och rastats att hon vill direkt in i snutten.

Hon är så himla söt där hon ligger att man skulle bara vilja fram och nypa henne lite :)



Fortfarande är det en STOR tumme ned för min dator. Nu kommer man in i den men den tar inte emot kamerans minneskort. Så nu kan jag inte överföra några bilder, vilket många gånger är det roliga här på bloggen. Bilderna som är ovanför är införda i gubbens dator. Nu åker han på lördag  så då är det färdigt med bilder :(


Ni vet jag tycker om änglar och fina bilder. Nu dras jag till den här röda saken.
Har ni inte kännt ibland när man är understimulerad att det sitter en sån här liten röd sak på axeln och viskar till en hela tiden. 

I alla fall så har jag en sån där just nu. Finns ingenting man kan göra, ja det är klart man kan städa och tvätta och......sitta på datorn, men ingenting som är så där riktigt roligt sånt där som gör att man älskar små änglar och lull, lull. Skulle tro att den här köld depressionen har gått djupare än man tror.

Sen säger då gubben - bara det blir vår och härligt ute då ska vi inte göra någonting, bara sitta ute på altan och ta det lungt och grilla........Han låter som den här jäkla Färdinan under korkeken!!

TA DET LUNGT OCH GRILLA........jag tror jag stryper honom......TA DET LUNGT.......
Jag vill ju att det ska hända någonting att man ska komma i rullning igen, att hitta på projekt så adrenalinet sprutar. TA DET LUNGT......jo jo det kan han tro men han ska få se......
När Rithas adrenalin kokar över då sitter man inte och tar det LUNGT OCH GRILLAR!!!

Just nu känns det som om jag skulle kunna vända upp och ned på hela världen, jag vet bara inte i vilken ände jag ska börja och med vad. Ja alla dom här tecknen visar i alla fall någonting possitivt och det är att jag håller på att bli frisk!!


Ja överskottsenergin gör en galen, men nog ska jag hitta på någonting, någonting??????
Jag kan bara inte komma på VAD.....inte just nu i alla fall.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar