Vyer från stugan

Om mig

Mitt foto
Ja vem är jag? En kvinna på 50+ som tillbringar min mesta tid i hemmet med mina hundar o katter. Gift och har två underbara flickor :) Älskar gamla saker,loppis och auktionsfynd som alla hamnar på vår högt uppskattade sommarstuga :)


Har gjort en jätte snögubbe så stor och tung att jorden trillar lite på sidan så vi hamnar på lite varmare breddgrader, men konstigt va...det funkade inte. Nä .......jag har inte varit ute över huvud taget. I morse hade vi 36 grader kallt. Jag börjar tro att det här är ett kallhål utan dess like.

Jag önskar att det vore så varmt att jag hade kunnat göra en snögubbe och tro mig då skulle jag ha gjort det, bara för att få vara ute så mycket som möjligt. 21 grader är det nu och jag ska sträcka mig så långt att jag ska klä på mig....gå ut....och fylla på fågelfrö till dom stackars flygfäna.


Jag måste nästan skratta åt min 100 % djurvän till gubbe :)
Han hämtade vår nya familjemedlem i Finspång i går. Jag vet inte hur många gånger han har ringt sen dess. Man kan tro att vi har adopterat ett barn :) Han ringer och berättar när han har matat henne, när hon har pinkat och gjort sina övriga behov, när hon sover och när hon viftar på svansen :) Ja han är bara för söt.

Tänk att jag som är så djurvän fick en karl som är likadan, det kan man kalla riktigt tur.
Hur skulle det annars va ?

Det verkar funka jättebra dom två emellan där i lastbilen. Jag kan inte annat än tycka att det är synd om det lilla livet. Nu har hon ryckts upp ur sina hemförhållanden och körs en massa mil, hit upp till oss där det inte är annat än kallt. Stackarn kommer ju att få en köld chock.

Ja det blir i alla fall spännande att få träffa Cayleen i morgon.
Roligt att få lära känna hennes personlighet.

Hundarna kan verkligen vara så olika varandra. Det är det som är så roligt när man har fler, är inte den ena sugen på att göra någonting kanske den andra är det. Och naturligtvis ibland är ingen av dom sugen på att göra någonting alls.

Det är bara att inhandla ett varmare plagg till Cayleen med :)





Kanske några "par" skor :)







Det finns en massa fina saker där ute! Det finns även en massa saker som inte borde få säljas.
Vissa av plaggen som dom tar på hundarna bara för att matte tycker dom är söta......ja det är rent djurplågeri. Borde finnas koll på det där. Tänk dig i Florida på sommaren och dom har en kappa på hundstackarn.....Man börjar fundera hur det är ställt i mattes knopp.....

Jag har inga skor till mina, däremot så hörde jag att veterinären rekommenderade det nu när det är så extremt kallt ute. Man kanske borde göra ett försök. Vi får se, brukar inte vara så många som har skor och skicka efter är inte så lätt heller.

Nu har fåglarna väntat nog länge på sina frön. Måste bara ta mig ut och få lite sol :)

Ha en bra dag där ute :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar