Vyer från stugan

Om mig

Mitt foto
Ja vem är jag? En kvinna på 50+ som tillbringar min mesta tid i hemmet med mina hundar o katter. Gift och har två underbara flickor :) Älskar gamla saker,loppis och auktionsfynd som alla hamnar på vår högt uppskattade sommarstuga :)

GOD MORGON :)

Klänningen är någonting för soliga varma dagar :) Synd att jag inte har den här, då skulle jag ha
tagit den på och sen gått ut och lagt mig i däckstolen. Så skönt i det här underbara vädret.

NÄ FY FN.......NU ÄR JAG LESS!

Här var det 33 grader i morse och man känner att en sån där köld depression är på väg.
Husen hade börjat tina upp här i byn men nu är dom vita av rimmfrost igen.


Det känns inte roligt när det värker i lungorna och nyper i kinderna när man går ut.
Känns som när man barn. Det fattas bara att man sätter tungan mot någonting och fastnar.

På tal om barn.
Jag hade så gullig dröm i natt. Drömde att Jenny och Elin var små. Dom sprang på en äng och fångade solens strålar som dom stoppade i en jute säck. Solstrålarna skulle dom ta fram sen på kvällen så skulle det aldrig bli mörkt.

Ja va konstigt man kan drömma ibland.

Man kan tro att drömmar har en undermening. Solens strålar saknas inte nu, det är så otroligt vackert på dagarna med all sol, det glittrar över allt i den kalla snön.
 Det är bara det att det är så kallt. Man känner sig så instängd.
Det är kylan som känns så mörk.

Man får göra innomhus jobb, inte kul. Kanske man skulle baka dom där semlorna i dag.
SEN KAN MAN TRÖSTÄTA......



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar