Vyer från stugan

Om mig

Mitt foto
Ja vem är jag? En kvinna på 50+ som tillbringar min mesta tid i hemmet med mina hundar o katter. Gift och har två underbara flickor :) Älskar gamla saker,loppis och auktionsfynd som alla hamnar på vår högt uppskattade sommarstuga :)

Torsdag...


Ford modell TT från början av 1920 talet.


I kväll kommer gubben hem. När han ringde i går sa han att han längtade hem så mycket, har visst varit lite körig resa. Efter en vecka i lastbilen är man säkert ganska less.

Men man får vara glad att det finns någonting som heter utveckling annars hade han kört en dåtidens långtradare. Ha,ha undra just hur länge det skulle ta ner till Skåne då.....

Det var tänkt att det skulle vara samling på stugan i helgen, med skoter körning och allt därtill.
Nu på morgonen är det 21 grader kallt här, hos Jenny var det 26. Jag är fortfarande inte kry så jag har då inte tänkt fara så länge jag känner mig så här. Men det kommer fler helger, förhoppningsvis både varmare och soligare, och friskare framför allt.

Vet ni vad!!  Jag har verkligen tänkt på det här.....Nu tror jag att jag ska sluta med den här sk influensan för jag känner att den är rent inte bra för kroppen.

Det är alltid roligt när man börjar vara ute och man känner att solen värmer. Då kan man sitta på skotern och pimpla i timmar :) Vad tror ni, detta är nog en bra skoter åt mig, fin sittdyna där man kan parkera ändan ett par timmar :)



Det här måste bara vara den fulaste skapelsen i någorlunda modern tid, jag är inte noga för fem öre men jag tror att jag skulle gömma mig i skogsbrynet om jag körde omkring på den här. Det skulle inte pojkarna i denna familj, dom skulle tycka att den var frän.....
Vars FN är en sån här frän........Vi har redan några lik där uppe på stugan, fula, fula saker som dom tycker är så fina. Sist tyckte nog Anders att så fin var den ena inte för när han hade jävlats med den länge och han ändå inte fick till den sa han att han skulle spränga den.

Ja för mig gör det ingenting, bara ett lik mindre. Det som i alla fall är tur är att dom håller dom lite diskret gömda, man behöver tack och lov inte gå omkring och titta på dom :))
Alla äro våra intressen olika. "Tack och lov"

Under tiden dom svär över dom gamla skotrarna kan jag göra det jag tycker är roligt.
Man kan duka läckert ute :))



Med gamla rubusta fina saker :)
Killarna tycker väl om det som jag tycker om deras gamla skotrar.
Snacka om att dom har smaken i baken :)))


Gamla handukar blir jättefina servetter.


Sen tar man gammalt porslin som man inte använder annars "tro mig jag har massor"
Passar perfekt ute. Gör inte något om man faller i snön och tallriken åker....för att hamna på någon dumskalle och gå sönder....





Renskinnen finns, där är det inga problem.


Det man borde ha är några eldkorgar, dom är så fina när det blir lite mörkt.
För att inte tala om att dom skulle värma bra om man ställde några runt
snödukningen :)


Så fint :)

Klockan är nu halv åtta, jag ska redan gå och vila. Somnade väldigt sent i går kväll "som vanligt" var uppe väldigt tidigt "som vanligt när jag är sjuk"

Brukar inte folk säga att dom bara sover när dom är krassliga......i sånna fall är jag onormal, för jag sover i princip aldrig när jag är sjuk....:((


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar