Vyer från stugan

Om mig

Mitt foto
Ja vem är jag? En kvinna på 50+ som tillbringar min mesta tid i hemmet med mina hundar o katter. Gift och har två underbara flickor :) Älskar gamla saker,loppis och auktionsfynd som alla hamnar på vår högt uppskattade sommarstuga :)


32 grader kallt här i morse. Nu känner man sig verkligen instängd, ensammen och ledsen. Den här kylan tar knäcken på en. Djuren är deprimerade, ligger bara och låter dagen gå, syns riktigt hur urless dom är att inte kunna vara ute. 

Önskar man hade en trollstav och kunde trolla sig någonstans varmare. Jag är ingen som vill fara utomlands, tycker det är så fint här hemma i Sverige så längtan har aldrig funnits där att resa land och rike runt. Men nu vete fn om jag inte känner att jag kunde flytta för alltid!!!

Jag blir så fruktansvärt rastlös att jag vet inte vad jag ska göra. Jag tycker jag plockar i allt och får ändå inget gjort. Känns som om jag har tusen fingrar och tusen önskningar men kommer mig ingenstans i alla fall.



I morse kändes allt så himla tungt när jag kollade in mätaren och såg att det var lika kallt som vanligt.
Tänk vilken tur att Jenny kom och så fick jag använda henne som bollplank en stund, sen kändes det så mycket bättre :) Vilken tur att man har sina barn att krama på när det känns så här :)



Gubben har hunnit ringa flera gånger i morsen, han är så uppspelt nu för att han ska hämta hunden i dag. Tänk att han blev så galen i dom här hundarna, han är värre än mig och det säger inte lite. Marie ringde i morse och sa att hon hade badat henne och gjort henne i ordning så hon skulle vara fin. Hoppas nu bara att lilla pyret kommer att trivas här hos oss.



Vore det jag skulle jag gråta en hel sjö om jag skulle ge bort en hund, ja jag skulle aldrig klara av det. Men det är klart har man så många som hon och vara uppfödare kan man nog inte fästa sig vid hundarna på samma sätt. Jag säger som Marie, vad vore livet utan dessa små varelser.
Dom är tacksamma varenda morgon att man bara finns, visar alltid att dom tycker om en, ja dom är verkligen människans bästa vän :)

Mina barn är också mina bästa vänner, hade tänkt sno ihop lite mat till mina vänner om dom vill komma hem och äta. Jenny o Daniel kommer det vet jag, Elin o Jim vet jag inte än, kan inte ringa till henne när hon jobbar, men det löser sig på något sätt. Dom är alltid lika tacksamma över en bit mat. När man vet att dom uppskattar det så mycket, tycker jag att det är roligt att kunna koka ihop någonting så att dom bara kan komma och slappna av efter en lång dag på jobbet.

Jag behöver inte laga mat för att dom ska komma och hälsa på, dom är gudomliga att höra av sig och komma förbi, men även jag tycker att det är roligt om man kan samlas kring lite mat och sitta och stojja och prata om vartannat en stund, det livar upp tillvaron, och tro mig det behöver jag nu.
LIV OCH RÖRELSE!!!

Ibland önskar jag att jag vore någonting roligt! Varför inte en sjörövare på dom sju haven, då ni, då skulle det minsann hända någonting, speciellt för mig och mitt temperament. En dålig dag och jag skulle ha kapat många skepp, en sån dag som i dag. Sen skulle jag ha druckit ur en flaska rom och dansat hula hula bland seglen :)



Hoppas ni andra har det bra där ute i kylan. Man vet att det kommer värme framöver men det känns så oändlingt långt borta just nu. Men har man bara värme i sitt hjärta kommer man långt.

2 kommentarer:

  1. Det är jag som har tur som har dig alla morgnar! Och det låter som att man bara får vad som helst när man kommer till Rithas kök, men det kan jag tala om att blir man inte glad att bli bjuden på gourme mat mitt i veckan då e man en dåre!! Vilket jag inte är;) längtar till i kväll!!! Love you mama!!! / Jennan

    SvaraRadera
  2. Det är alltid lika roligt när ni är här, det vet du. Sen fick jag sååå fina blommor med ;)
    Älskar dej med gumman :)

    SvaraRadera