Vyer från stugan

Om mig

Mitt foto
Ja vem är jag? En kvinna på 50+ som tillbringar min mesta tid i hemmet med mina hundar o katter. Gift och har två underbara flickor :) Älskar gamla saker,loppis och auktionsfynd som alla hamnar på vår högt uppskattade sommarstuga :)

Hittade en jättefin väggtext som skulle sitta väldigt fint i vardagsrummet uppe på stugan.


Jag tycker verkligen om väggtexter, det gör att väggen ser mer levande ut än med en tavla.



Sen är glas och porslin min stora passion. Här en lampa som är gjord av en glasburk.
Kan det bli sötare.

Där man verkligen kan låta fantasin flöda är vid dukningar.


Till riktigt fina dukningar är ljusstakar ett måste.
Här en underbart vacker från EM, alla ljusstakarna sitter fast i brickan.





Vill man inte spendera så mycket pengar på ljusdekorationer går det lika bra med glasburkar.
Glasburkar  är så otroligt användbara till allt möjligt :)



Här ett par ljusstakar i luffarslöjd.

Blommor är också viktiga vid en dukning.
Behöver inte alltid vara så mycket. Här blommor i ägg koppar som bildar ett hjärta.
Varför inte som till Alla Hjärtans Dag.



Glöm då bara inte hjärt tårtan :)


Rosor är dukningens Rolls  Royce. Alltid ljuvligt vackra.




Har man tid och bara lite intresse kan man få de mest underbara dukningar. Dukar av tyll, gardiner, fina gamla lakan, ja man kan använda nästan vad som helst.

Dukningen gör många gånger hur maten smakar.
Ja den är viktigare än man kan tro.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar